Croatia Records
U prvih četrdeset pet života ovaj je zagrebački izdavač, pod tri desetljeća dugim vodstvom Slavka Kopuna, stvorio zvučni fundus neprocjenjive vrijednosti čak za šest nacija i postao neprijepornim sinonimom ne samo hrvatske diskografije. Jer, prvi glazbeni koraci narodâ bivše države na mediju gramofonske ploče, bilo da su učinjeni na području umjetničke i popularne glazbe ili narodne baštine, ekskluzivno su utisnuti na ranim pločama od šelaka i potom stereofonskim vinilima s logom Jugotona, koji je uvijek inzistirao na visokim stvaralačkim i izvođačkim dometima snimljenih sadržaja. Izvorna narodna glazba, vrhunska ostvarenja klasične glazbe, novokomponirana, zabavna i rock glazba, kao i govorna izdanja s biserima južnoslavenske književnosti te izdanja za djecu, u sučeljavanju umjetničkih vizija i zakonitosti tržišta nalazila su put do najšire publike. Treba naglasiti da je ambiciozna programska politika tvrtke crpila snagu isključivo iz vlastitih redova, a komercijalne promašaje i kulturološke zadaće plaćala iz vlastitog džepa, što čini i danas kao privatizirani izdavač u uvjetima tržišne utakmice.
Devedesetih godina, unatoč urušenom tržištu, pojavi novih diskografa i gubitku velikog inozemnog repertoara, upućena isključivo na domaće umjetnike, Croatia Records je kao proizvođač fonograma, nakladnik i odnedavno vlasnica prvog hrvatskog, isključivo glazbenog TV programa Croatian Music Chanel (CMC) ostala vodećom hrvatskom diskografskom kućom. Sedamdesetak tisuća snimaka razmještenih na gotovo četrnaest tisuća artefakata svjedoči o fascinaciji jednim medijem i o njegovim zlatnim vremenima, podsjećajući na stanje duha u drugoj polovici dvadesetog i na samom početku dvadeset prvog stoljeća.